چک ولو کمپرسور چیست

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
13:0
چهار شنبه 26 خرداد 1400

صندلی سطح داخلی بدن است که با دیسک تماس می گیرد و یک خرید چک ولو  مهر و موم ضد نشت ایجاد می کند. در دیسک هایی که بصورت خطی حرکت می کنند یا روی لولا یا سه پایه قرار می گیرند ، فقط در صورت بسته شدن سوپاپ دیسک با صندلی تماس می گیرد. در دیسک هایی که می چرخند ، صندلی همیشه در تماس با دیسک است ، اما با چرخش دیسک ، منطقه تماس تغییر می کند. صندلی همیشه نسبت به بدن ثابت است.

صندلی ها بر اساس اینکه مستقیماً به بدنه بریده شوند یا از مواد دیگری ساخته شده باشند ، طبقه بندی می شوند:

صندلی های سخت یکپارچه در بدنه سوپاپ هستند. تقریباً همه شیرآلات فلزی نشسته سخت دارای نشت کمی هستند.
صندلی های نرم بر روی بدنه سوپاپ نصب می شوند و بسته به حداکثر دمای کار ، از مواد نرم تری مانند PTFE یا الاستومرهای مختلف مانند NBR ، EPDM یا FKM ساخته می شوند.
یک شیر نرم و نشسته در هنگام بسته شدن کمتر نشت می کند در حالیکه شیرهای نشسته با دوام تر هستند. دریچه های گیت ، گلوب و چک معمولاً در جای سخت قرار می گیرند در حالی که شیرهای پروانه ای ، ، پلاگین و دیافراگمی معمولاً نشسته اند.

ساقه

فنر اینکونل X750
ساقه حرکت را از دسته یا دستگاه کنترل به دیسک منتقل می کند. ساقه معمولاً هنگام حضور از داخل کلاهک عبور می کند. در بعضی موارد می توان ساقه و دیسک را به صورت یک تکه ترکیب کرد و یا ساقه و دسته را به صورت یک تکه ترکیب کرد.

حرکتی که توسط ساقه منتقل می شود ممکن است یک نیروی خطی ، یک گشتاور چرخشی یا ترکیبی از اینها باشد (شیر نبشی با استفاده از پین راکتور گشتاور و مونتاژ توپی). سوپاپ و ساقه را می توان رزوه کرد به گونه ای که می توان ساقه را با چرخاندن آن در یک جهت یا جهت دیگر به داخل یا خارج آن پیچ کرد ، بنابراین دیسک را به سمت عقب یا جلو داخل بدنه حرکت داد. [مبهم] از بسته بندی اغلب بین ساقه و سرپوش را برای حفظ مهر و موم کنید. بعضی از شیرها کنترل خارجی ندارند و مانند اکثر شیرهای چک نیازی به ساقه ندارند.

دریچه هایی که دیسک آنها بین صندلی و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه جهت آن را به سمت سوپاپ سوپاپ می کند تا بسته شود ، در حالت نشسته یا جلو نشسته اند. دریچه هایی که صندلی آنها بین دیسک و ساقه قرار دارد و جایی که ساقه در جهت خارج از سوپاپ برای خاموش کردن آن حرکت می کند ، عقب نشسته یا عقب هستند. این اصطلاحات در مورد شیرهای فاقد ساقه یا دریچه هایی با استفاده از روتور کاربرد ندارند.

واشر
واشر مهر و موم مکانیکی یا بسته بندی است که برای جلوگیری از نشت گاز یا مایعات از دریچه ها استفاده می شود.

گلوله های سوپاپ
برای کاربردهای شدید ، فشار زیاد ، تحمل زیاد ، از یک گلوله سوپاپ نیز قیمت چک ولو استفاده می شود. آنها به طور معمول از فولاد ضد زنگ ، تیتانیوم ، استنتل ، هاستلو ، برنج یا نیکل ساخته می شوند. آنها همچنین می توانند از انواع مختلف پلاستیک مانند ABS ، PVC ، PP یا PVDF ساخته شوند.

بهار
بسیاری از سوپاپ ها دارای فنر برای بارگذاری فنر هستند ، تا به طور معمول دیسک را به طور پیش فرض به برخی از موقعیت ها منتقل کنند اما به کنترل اجازه می دهد تا دیسک تغییر مکان یابد. شیرهای تسکین دهنده معمولاً از فنر برای بسته نگه داشتن شیر استفاده می کنند ، اما اجازه می دهند فشار بیش از حد دریچه را در برابر بار فنر باز کند. از فنرهای کویل به طور معمول استفاده می شود. مواد معمول فنر شامل فولاد اندود روی ، فولاد ضد زنگ و برای کاربردهای دمای بالا Inconel X750 است.

اصلاح
از عناصر داخلی دریچه در مجموع به عنوان اصلاح شیر یاد می شود. مطابق با استانداردهای API 600 ، "انتهای جوشکاری دریچه ای فلنجی و ماسوره ای ، زبانه های پیچ دار" ، تر و تمیز شامل ساقه ، توپی  سطح نشیمن در بدنه ، سطح نشیمن دروازه ، بوش یا یک جوش رسوب شده برای راهنمای صندلی عقب و سوراخ ساقه است. ، و قطعات داخلی کوچکی که به طور معمول با مایع سرویس تماس دارند ، به استثنای پینی که برای ایجاد اتصال ساقه به دروازه استفاده می شود (این پین باید از یک ماده فولاد ضد زنگ آستنیتی ساخته شود).

موقعیت های عملکرد شیر

مرغ دریایی برای خنک سازی آب دریا ، روی موتور دیزل دریایی. مرغ دریایی معمولاً دریچه توپی است ، اما ممکن است انواع دیگری نیز باشد.
موقعیت سوپاپ ها شرایط کارکردی هستند که با موقعیت دیسک یا روتور در شیر تعیین می شوند. برخی از شیرها ساخته شده اند تا در یک تغییر تدریجی بین دو یا چند موقعیت کار کنند. شیرهای برگشتی و شیرهای برگشتی به ترتیب اجازه حرکت مایع در 2 یا 1 جهت را می دهند.

شیرهای دو پورت
موقعیت های کاری شیرهای 2 پورت می تواند بسته یا بسته شود ، چک ولو کمپرسور   به گونه ای که جریان از آن عبور نکند ، برای حداکثر جریان کاملاً باز باشد یا در بعضی مواقع تا حدی تا حدی باز باشد. بسیاری از دریچه ها برای کنترل دقیق درجه متوسط ​​جریان طراحی نشده اند. این نوع دریچه ها را باز یا بسته می دانند. برخی از شیرآلات مخصوصاً برای تنظیم مقادیر مختلف جریان طراحی شده اند. این نوع دریچه ها با نام های مختلفی مانند شیرهای تنظیم ، گاز ، اندازه گیری یا سوزن خوانده می شوند. به عنوان مثال ، دریچه های سوزنی دارای دیسک های مخروطی مخروطی کشیده و صندلی های منطبق برای کنترل دقیق جریان هستند. برای بعضی از شیرها ممکن است مکانیسمی وجود داشته باشد که نشان می دهد دریچه تا چه اندازه باز است ، اما در بسیاری از موارد از نشانه های دیگری از میزان جریان استفاده می شود ، مانند جریان سنج های جداگانه.

در کارخانه هایی که دارای عملیات فرآیند کنترل از راه دور هستند ، مانند پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی ، برخی از شیرهای دو طرفه را می توان به صورت معمول بسته (NC) تعیین کرد



تعداد بازدید از این مطلب: 22
بازدید : 22

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود